ساعات کاری : شنبه تا پنج شنبه ساعت 10 صبح تا 10 شب | جمعه ها 10 صبح الی 13
تماس: 02128424686

پرداخت هزینه لاج ( Lodge ) استرالیا

پرداخت هزینه لاج استرالیا آنلاین و آفلاین

استرالیا بیش از 150 برنامه مختلف برای صدور ویزا دارد. از ویزای توریستی و خانوادگی گرفته تا تحصیلی و کاری، جزء برنامه‌هایی هستند که برای دریافت ویزا و سفر به این کشور تعریف شده‌اند. فرقی نمی‌کند که قصد دریافت کدامیک از انواع ویزاهای استرالیا را دارید. در هر صورت باید فرآیند اداری و قانونی را پشت سر بگذارید که تحت عنوان لاجمنت (Lodgement) شناخته می‌شود. در قالب این فرآیند، صلاحیت متقاضیان برای صدور ویزا، ارزیابی می‌شود. برای این منظور باید هزینه‌ای بپردازیم که با توجه به نوع درخواست ویزا متغیر است. با توجه به اینکه امکان پرداخت هزینه Lodge استرالیا به‌صورت مستقیم برای ایرانی‌ها تقریبا غیر ممکن است، می‌توانید از طریق AzmoonPTE هزینه لاج استرالیا را بپردازید.

مراحل پرداخت هزینه لاج استرالیا

تصویر

ایجاد حساب کاربری

ایجاد حساب کاربری در ImmiAccount

تصویر

بارگذاری مدارک

انتخاب نوع ویزا و بارگذاری مدارک مورد نیاز

تصویر

محاسبه هزینه ریالی

هزینه محاسبه شده را پرداخت کنید

تصویر

پرداخت شد!

پس از 3 ساعت پرداخت شما تکمیل می گردد

لاج استرالیا چیست؟

هر کشوری سازوکار اختصاصی خود را برای صدور ویزا دارد. استرالیا نیز به‌عنوان یکی از مهاجرپذیرترین کشورهای جهان، یکی از شفاف‌ترین سازوکارهای صدور ویزا برای متقاضیان سفر به این کشور را وضع کرده است. در مجموع انواع برنامه‌های ویزای استرالیا در قالب بیش از 150 ساب کلاس تعریف می‌شوند. هر یک از این برنامه‌ها شرایط و چارچوب خاصی دارند که متقاضیان برای دریافت ویزا باید آن‌ها را احراز کنند. اداره مهاجرت استرالیا، مسئول رسیدگی به‌درخواست‌های متقاضیان برای صدور ویزا به‌منظور سفر به این کشور برای اهداف کاری، سرمایه‌گذاری، تحصیلی، دیدار خانواده و ... است. برای این منظور یک سایت اختصاصی توسط اداره مهاجرت استرالیا راه‌اندازی شده است. متقاضیان باید درخواست خود را از طریق این سایت پیگیری کنند. بعد از ثبت نام، فرآیند ارسال مدارک و تکمیل فرم‌های مورد نیاز انجام می‌پذیرد. در ادامه با پرداخت هزینه‌ای اختصاصی، کارشناسان اداره مهاجرت استرالیا، صلاحیت فرد را برای صدور ویزا ارزیابی می‌کنند. فارغ از اینکه چه نوع ویزایی را درخواست می‌کنید، باید این مسیر را پشت سر بگذارید. در نهایت گزارشی صادر می‌شود که در آن صلاحیت یا عدم صلاحیت متقاضی برای دریافت ویزای استرالیا، اطلاع‌رسانی می‌شود. صفر تا صد این فرآیند تحت عنوان لاج (Lodge) استرالیا شناخته می‌شود.

مدارک لازم برای ثبت درخواست ویزای مهاجرت استرالیا

مدارک مورد نیاز برای ثبت درخواست لاج استرالیا، با توجه به نوع برنامه مد نظر برای دریافت ویزا تعیین می‌شود. باید توجه داشته باشید که تمام مدارک مورد نیاز را به‌صورت کامل و دقیق مطابق فرمت خواسته شده در سایت اداره مهاجرت استرالیا، جمع‌آوری کنید. کوچک‌ترین نقصی در مدارک باعث می‌شود که با درخواست شما مخالفت شود و به‌این ترتیب مجبور به پرداخت هزینه Lodge استرالیا برای دفعات بعدی خواهید شد. برخی از مهم‌ترین مدارک که در بسیاری از درخواست‌های لاج مشترک هستند، عبارت‌اند از:

مراحل ثبت درخواست لاج استرالیا

اولین نکته‌ای که باید مد نظر داشته باشید این است که مراحل ثبت درخواست لاج استرالیا را باید حتما خارج از خاک این کشور دنبال کنید. بنابراین اگر به‌عنوان توریست به این کشور سفر می‌کنید، نمی‌توانید برای پیگیری کارهای مهاجرت و اقامت دائمی خود پروسه لاج استرالیا را پشت سر بگذارید.

برای شروع فرآیند ثبت درخواست لاج استرالیا، ابتدا باید به سایت اختصاصی اداره مهاجرت این کشور مراجعه کنید. سپس از طریق منوی بالای صفحه اصلی این سایت، گزینه ImmiAccount را انتخاب کنید. سپس باید یکبار اکانت اختصاصی خود را در این سایت بسازید. برای این منظور نیاز به اطلاعات هویتی در کنار آدرس ایمیل و شماره تماس دارید. با تکمیل عملیات ثبت نام باید، منتظر بمانید تا یک ایمیل برای احراز هویت دریافت کنید. از طریق این ایمیل می‌توانید ثبت نام خود را نهایی کنید.

به این ترتیب می‌توانید وارد اکانت اختصاصی خود شوید. سپس باید اپلیکیشن (Application) جدید خود را ایجاد کنید. حتما نوع برنامه مد نظر خود را برای دریافت ویزا به‌دقت مطالعه کنید. سپس مدارک مورد نیاز برای ثبت درخواست را آماده کنید. دقت داشته باشید که باید تمام مدارک مورد نیاز را در ثبت نام آنلاین به‌صورت فایل اسکن شده با فرمت مجاز بارگذاری کنید. بعضا تعداد فایل‌های مدارک که نیاز به بارگذاری آن‌ها وجود دارند، به 60 مورد نیز می‌رسند.

حتما در زمان بارگذاری مدارک نهایت دقت را به‌خرج دهید. چرا که پس از نهایی شدن درخواست و پرداخت هزینه Lodge استرالیا، دیگر امکان تغییر آن‌ها وجود ندارد. به‌همین دلیل اگر مدارک را اشتباه یا ناقص بارگذاری کنید، خیلی راحت درخواست شما رد شده و هزینه‌تان نیز هدر می‌رود.

پس از تکمیل مدارک، تنها با پرداخت هزینه Lodge استرالیا، درخواست شما به جریان می‌افتد. برای این منظور باید هزینه‌ای که با توجه به نوع ویزای بین 2500 تا 4000 دلار استرالیا متغیر است را به‌صورت پرداخت ارزی آنلاین واریز کنید. به‌این ترتیب یک کد تایید TRN اختیار شما قرار می‌گیرد. از این کد می‌توانید برای پیگیری وضعیت درخواست لاج خود استفاده کنید.

نحوه بررسی نتیجه پرونده Lodge استرالیا

بعد از پرداخت هزینه Lodge استرالیا می‌توانید، وضعیت رسیدگی به پرونده خود را از طریق اکانت ImmiAccount بررسی کنید. برای این منظور باید به حساب کاربری خود مراجعه کنید و وارد بخش My Application Summary شوید. در اینجا وضعیت درخواست شما با یکی از کلمات زیر مشخص می‌شود:

  • Incomplete: درخواست ایجاد شده ناقص است و تا قبل از تکمیل شدن به جریان نمی‌افتد.
  • Ready to Submit: پرونده تکمیل شده و با سابمیت کردن به جریان می‌افتد.
  • Submitted: درخواست کامل و ارسال شده است.
  • Recevied: درخواست از سوی اداره مهاجرت استرالیا دریافت شده است.
  • Initial Assessment: پرونده در وضعیت ارزیابی اولیه قرار دارد.
  • Further Assessment: پرونده در حال سپری کردن مرحله بررسی‌های اضافی قرار دارد.
  • Finalised: پرونده تکمیل شده و به‌زودی نتیجه از طریق ایمیل به شما اطلاع داده می‌شود.

پرداخت هزینه Lodge استرالیا

دقت داشته باشید که هزینه لاج استرالیا، تنها برای بررسی صلاحیت فرد به‌منظور دریافت ویزای این کشور دریافت می‌شود. اگر صلاحیت شما احراز نشود، به‌هیچ عنوان هزینه عودت داده نمی‌شود. ضمن اینکه بعد از موافقت، برای صدور ویزا باید هزینه جداگانه بپردازید تا ویزا در اختیارتان قرار بگیرد.

برای پرداخت هزینه Lodge استرالیا و ارسال مدارک دو راه پیش روی شما قرار دارد. روش اول ارسال مدارک و پرداخت هزینه به‌صورت آفلاین است. در این حالت باید در سایت اداره مهاجرت استرالیا ثبت نام کنید. پس از آن فرم‌های مربوط به ثبت درخواست لاج را دانلود کرده و تکمیل کنید. مدارک مورد نیاز را به فرم‌ها ضمیمه کنید و به‌همراه هزینه لاج استرالیا به نشانی اداره درخواست ویزای این کشور، پست کنید.

هزینه لاج استرالیا به‌صورت آفلاین یا آنلاین تقریبا یکسان است. در عین حال باید مبلغ 60 دلار استرالیا بابت هزینه پست در روش آفلاین بپردازید. البته پیشنهاد می‌کنیم که خیلی روی روش پستی حساب باز نکنید. با توجه به مشکلات موجود ناشی از تحریم‌ها، ممکن است این روش به نتیجه نرسد. در عوض پیشنهاد می‌کنیم که حتما از روش آنلاین برای پرداخت هزینه Lodge استرالیا اقدام کنید. در این روش شما باید پس از ایجاد حساب کاربری در سایت اداره مهاجرت استرالیا و تکمیل مدارک و فرم‌ها، به‌صورت آنلاین هزینه لاج استرالیا را بپردازید.  

برای پرداخت هزینه لاج استرالیا به‌صورت مستقیم باید از کیف پول‌های الکترونیکی یا کارت‌های بین‌المللی اعتباری مانند ویزا کارت و مستر کارت استفاده کنید. همان‌طور که می‌دانید به‌دلیل محدودیت ناشی از تحریم‌ها، عملا کاربران ایرانی دسترسی مستقیم برای پرداخت ارزی ندارند.

البته نیازی نیست نگران شوید. شما می‌توانید سفارش پرداخت هزینه لاج استرالیا را بدون نیاز به پرداخت ارزی، در AzmoonPTE ثبت کنید. کافیست که حساب کاربری در سایت AzmoonPTE ایجاد کنید و هزینه اشتراک را به‌صورت ریالی بپردازید. پس از آن ظرف چند دقیقه، هزینه لاج برای شما پرداخت می‌شود.

بعد از پرداخت موفق هزینه Lodge استرالیا، یک رسید حاوی کد تایید با نام TRN (Transaction Reference Number) از سوی سایت اداره مهاجرت استرالیا صادر می‌شود. AzmoonPTE این رسید را در اختیار شما قرار می‌دهد. تا زمان پایان بررسی درخواست شما و صدور نتیجه نهایی مبنی بر موافقت یا رد درخواست‌تان، باید حتما این رسید را نگه دارید.

سوالات متداول

لاج (Lodge) استرالیا چیست؟

فرآیند ارسال مدارک، بررسی صلاحیت و اعلام نتیجه تایید یا رد درخواست ویزا در استرالیا تحت عنوان لاج (Lodge) نام دارد.

هزینه لاج استرالیا چقدر است؟

بسته به اینکه درخواست دریافت کدام ویزای استرالیا را دارید، باید بین 2500 تا 4000 دلار استرالیا برای هزینه لاج بپردازید.

آیا برای پرداخت هزینه Lodge استرالیا نیاز به پرداخت ارزی داریم؟

خیر، شما می‌توانید با ثبت سفارش در AzmoonPTE هزینه لاج استرالیا را به‌صورت ریالی پرداخت کنید.

چگونه از پرداخت هزینه Lodge استرالیا اطمینان حاصل کنیم؟

بعد از پرداخت هزینه Lodge استرالی یک کد اختصاصی به نام TRN در اختیار شما قرار می‌گیرد که با استفاده از آن می‌توانید صحت و سقم پرداخت را از طریق سایت اداره مهاجرت استرالیا بررسی کنید.